Χειριστής Ταχυπλόου Σκάφους Posted on September 1, 2023September 1, 2023 by Dolphins Admin Report a question What’s wrong with this question?You cannot submit an empty report. Please add some details. 0% Χειριστής Ταχυπλόου Σκάφους 1 / 20Όταν πρόκειται να αττοπλεύσουμε από έναν όρμο ο χειριστής οφείλει: Να αποπλεύσει με μικρή ταχύτητα. Να αποπλεύσει με τα κουπιά. Να αποπλεύσει αφού πρώτα διαπιστώσει ότι (100) μέτρα εκατέρωθεν, δεν υπάρχουν κολυμβητές. 2 / 20Βραχύς συριγμός είναι αυτός που διαρκεί: 1 δευτερόλεπτο περίπου. 4-6 δευτερόλεπτα περίπου. 3 δευτερόλεπτα περίπου. 3 / 20Ο όρος Πλοίο Ασχολούμενο με την Αλιεία σημαίνει: Κάθε πλοίο που ψαρεύει. Κάθε πλοίο που ψαρεύει με δίχτυα ορμιές, συρτή, γρύτττο ή άλλη αλιευτική συσκευή, η οποία περιορίζει την ικανότητα χειρισμών / ελιγμών του. Κάθε πλοίο που ψαρεύει επαγγελματικό ή ερασιτεχνικό. 4 / 20Σε περίπτωση που ο χειριστής ταχύπλοου σκάφους γίνει υπαίτιος ατυχήματος εις βάρος ενός άλλου σκάφους ή προσώπου οφείλει: Να παραμείνει στο τόπο του ατυχήματος να προσφέρει κάθε δυνατή βοήθεια στους παθόντες και να αναφέρει το ατύχημα στην πλησιέστερη λιμενική αρχή. Να παραμείνει μόνο στο τόπο του ατυχήματος. Να αναφέρει το συμβάν στη λιμενική αρχή. 5 / 20Αν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού (πλου) ο καιρός αρχίσει ξαφνικά να επιδεινώνεται ο χειριστής οφείλει: Να κάνει αλλαγή/ές πορείας με τελικό σκοπό την όσον το δυνατό συντομότερη επιστροφή στο λιμένα ή άλλο ασφαλή όρμο. Να πλέει σιγά σιγά για να μην κοπανάει το σκάφος. Να πλέει με μεγάλη ταχύτητα αδιαφορώντας για τις καιρικές συνθήκες. 6 / 20Πλευρικοί φανοί είναι: Ένα πράσινο φανάρι στη δεξιά πλευρά κι ένα κόκκινο στην αριστερή πλευρά του πλοίου καθένα από τα οποία φωτίζει τόξο του ορίζοντα 122,5° μοιρών. Ένα πράσινο φανάρι στη δεξιά πλευρά κι ένα κόκκινο στην αριστερή πλευρά του πλοίου καθένα από τα οποία φωτίζει τόξο του ορίζοντα 112,5° μοιρών. Ένα πράσινο φανάρι στη δεξιά πλευρά κι ένα κόκκινο στην αριστερή πλευρά του πλοίου καθένα από τα οποία φωτίζει τόξο 180° μοιρών. 7 / 20Αν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού (πλου) ο καιρός επιδεινωθεί ο χειριστής οφείλει: Εφόσον απαιτείται ελαττώνει ταχύτητα έτσι ώστε το σκάφος να πλέει ασφαλώς και να μην μπαίνουν νερά σε αυτό. Συνεχίζει το ταξίδι του. Αυξάνει στο μέγιστο την ταχύτητα για το πλησιέστερο όρμο. 8 / 20Ο Ναυτικός διαβήτης (κουμπάσος) είναι: Όργανο με το οποίο χαράσσονται πορείες πάνω στο ναυτικό χάρτη. Όργανο μέτρησης της απόστασης πάνω στο ναυτικό χάρτη. Όργανο μέτρησης της ταχύτητας του σκάφους. 9 / 20Κατά τον κατάπλουν σε θέση ελλιμενισμού α χειριστής οφείλει: Πλέουμε ήρεμα και με μεγάλη προσοχή. Να πλέει με πολύ μικρή ταχύτητα. Είμαστε έτοιμοι να χειριστούμε καταλλήλως, πλέοντας ήρεμα και με μεγάλη προσοχή. 10 / 20Όταν βρισκόμαστε με το σκάφος μας σε θαλάσσιο δίαυλο ή διάδρομο: Αγκυροβολούμε στο χώρο που μας εξυπηρετεί, προσέχοντας τα διερχόμενα πλοία Δεν αγκυροβολούμε αλλά είμαστε σταθμευμένοι προσέχοντας γι’ άλλα πλοία. Δεν αγκυροβολούμε και δεν παρεμποδίζουμε την κυκλοφορία άλλων σκαφών εντός διαύλου, ή θαλάσσιου διαδρόμου. 11 / 20Αυτός που χειρίζεται ένα ταχύπλοο σκάφος οφείλει να γνωρίζει: Μόνο τις διατάξεις του (Δ.Κ.Α.Σ.) που εφαρμόζονται στη χώρα του. Μόνο τους ειδικούς κανονισμούς που εφαρμόζονται σ’ όλα τα κράτη. Τις διατάξεις του Δ.Κ.Α.Σ. και να τους εφαρμόζει, καθώς και τους ειδικούς κανονισμούς που ισχύουν στη χώρα μας για την κίνηση των ταχύπλοων σκαφών. που εφαρμόζονται σ’ όλα τα κράτη. 12 / 20Η κυκλοφορία ταχυπλόων σκαφών εξαιρέσει θαλάσσια μοτοποδήλατα HOVERCRAFT απαγορεύεται: Σε απόσταση μικρότερη των (200) μέτρων από το εξωτερικό μέρος των πλωτών σημαντήρων σε οργανωμένες πλαζ, (300) μέτρα από το σύνηθες σημείο που φτάνουν κολυμπώντας οι λουόμενοι σε ελεύθερες πλαζ που δεν επισημαίνονται με πλωτούς σημαντήρες και σε απόσταση μικρότερη των (500) μέτρων από την ακτογραμμή στις περιοχές που δεν υπάρχουν λουόμενοι και με ταχύτητα μεγαλύτερη από (5) κόμβους. Σε απόσταση μικρότερη των (100) μέτρων από τις ακτές. Σε απόσταση μικρότερη των (100) μέτρων από το εξωτερικό μέρος των πλωτών σημαντήρων σε οργανωμένες πλαζ, (200) μέτρα από το σύνηθες σημείο που φτάνουν κολυμπώντας οι λουόμενοι σε ελεύθερες πλαζ, που δεν επισημαίνονται με πλωτούς σημαντήρες και σε απόσταση μικρότερη των (200) μέτρων από την ακτογραμμή στις περιοχές που δεν υπάρχουν λουόμενοι και με ταχύτητα μεγαλύτερη από (5) κόμβους. 13 / 20Ο Διεθνής Κανονισμός προς Αποφυγή Συγκρούσεων στην θάλασσα (Δ.Κ.Α.Σ.) ισχύει: Σε όλη την Ελλάδα. Σε όλα τα κράτη της υδρογείου. Τόσο στην ανοικτή θάλασσα όσο και στα ύδατα που συγκοινωνούν με αυτήν. 14 / 20Αυτοί που χειρίζονται ταχύπλοα σκάφη οφείλουν: Να απαγορεύουν την επιβίβαση ατόμων που δεν γνωρίζουν κολύμβηση ή ατόμων που βρίσκονται υπό την επήρεια οινοπνευματωδών ποτών. Να επιτρέπουν την επιβίβαση ατόμων που δεν γνωρίζουν κολύμβηση αλλά φορούν ατομικά σωσίβια. Να επιτρέπουν την επιβίβαση ατόμων που βρίσκονται υπό την επήρεια οινοπνευματωδών ποτών εφόσον είναι προσδεμένοι στις θέσεις τους. 15 / 20Αν κατά τη διάρκεια της ημέρας παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα και το σκάφος περιέλθει σε κατάσταση ανάγκης ή κινδύνου, συνεγείρουμε τα παραπλέοντα πλοία ή τους ευρισκόμενους στη ξηρά: Χρησιμοποιώντας το καπνογόνο μας. Χρησιμοποιώντας τα βεγγαλικά. Ανάβοντας ένα κόκκινο φως. 16 / 20Στους δίχρονους εξωλέμβιους κινητήρες πρέπει: Να φροντίζουμε η αναλογία λαδιού βενζίνης να είναι η προβλεπόμενη από τον κατασκευαστή. Να βάζουμε τόσο λάδι όσο χρειάζεται για να μη μπουκώνει ο κινητήρας. Να βάζουμε περισσότερο λάδι από το κανονικό για να δουλεύουν καλύτερα οι κύλινδροι. 17 / 20Γεωγραφικό στίγμα είναι: Ο προσδιορισμός της πορείας ενός πλοίου για το σημείο προορισμού. Το σημείο πάνω στα ναυτικό χάρτη που βρίσκεται το σκάφος σε δεδομένη χρονική στιγμή και προσδιορίζεται από την τομή του παράλληλου του πλάτους και του μεσημβρινού του μήκους που διέρχονται από το σημείο αυτό. Η απόσταση που βρίσκεται το σκάφος από το λιμένα αναχώρησης. 18 / 20Αν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού (πλου) ο καιρός αρχίσει σιγά σιγά ή ξαφνικά να επιδεινώνεται, εκτός των άλλων ενεργειών ο χειριστής οφείλει: Να ζητήσει από τους επιβαίνοντες να φορέσουν τα ατομικά τους σωσίβια. Τρέχει με μεγάλη ταχύτητα για να προλάβει τον καιρό. Αδιαφορεί εφόσον έχει αβύθιστο σκάφος. 19 / 20Σορόκος είναι άνεμος: Δυτικός. Βόρειος Δυτικός. Νότιος Ανατολικός. 20 / 20Οι ιδιοκτήτες ταχύπλοων σκαφών οφείλουν: Να επιτρέπουν την χρησιμοποίηση των σκαφών τους από άτομα που δεν έχουν άδεια χειριστή, αλλά επιβαίνουν και οι ίδιοι στο σκάφος. Να απαγορεύουν την χρησιμοποίηση των σκαφών τους από άτομα που έχουν μεν άδεια, αλλά βρίσκονται υπό την επήρεια οινοπνευματωδών ποτών. Να απαγορεύουν την χρησιμοποίηση των σκαφών τους από άλλους. Επεξεργαζόμαστε τα δεδομένα… Παρακαλώ περιμένετε για το αποτέλεσμα…Your score isThe average score is 80% Επανεκκινήστε το quiz Στείλετε τα σχόλιά σας