Χειριστής Ταχυπλόου Σκάφους Posted on September 1, 2023September 1, 2023 by admin 0% Χειριστής Ταχυπλόου Σκάφους 1 / 112 Πλοίο ασχολούμενο με την αλιεία θα απομακρύνεται από την πορεία: Ακυβέρνητου πλοίου, πλοίου περιορισμένης ικανότητας χειρισμών. Πλοίου περιορισμένης ικανότητας χειρισμών, ιστιοφόρου, ακυβέρνητου. Ιστιοφόρου. 2 / 112 Ένα αλιευτικό πλοίο που αλιεύει με γρίπο (μηχανότρατα) πρέπει να φέρει τους εξής φανούς κατά τη νύχτα, ενώ το μήκος του δεν ξεπερνά τα 50 μέτρα και κινείται: Έναν κόκκινο κι έναν λευκό περίβλεπτους φανούς σε κατακόρυφη θέση. Έναν πράσινο κι ένα λευκό περίβλεπτους φανούς σε κατακόρυφη θέση, πλευρικούς φανούς, φανό κορώνης. Έναν πράσινο κι ένα λευκό περίβλεπτους φανούς σε κατακόρυφη θέση. 3 / 112 Η κυκλοφορία θαλάσσιων μοτοποδηλάτων των HOVERCRAFT απαγορεύεται: Σε απόσταση μικρότερη των (200) μέτρων από το εξωτερικό μέρος των πλωτών σημαντήρων σε οργανωμένες πλαζ, (300) μέτρα από το σύνηθες σημείο που φτάνουν κολυμπώντας οι λουσμένοι σε ελεύθερες πλαζ, που δεν επισημαίνονται με πλωτούς σημαντήρες και σε απόσταση μικρότερη των (500) μέτρων από την ακτογραμμή στις περιοχές που δεν υπάρχουν λουόμενοι και με ταχύτητα μεγαλύτερη από (5) κόμβους. Σε απόσταση 200 μέτρων από τις ακτές. Σε απόσταση μικρότερη των (100) μέτρων από το εξωτερικό μέρος των πλωτών σημαντήρων σε οργανωμένες πλαζ, (200) μέτρα από το σύνηθες σημείο που φθάνουν κολυμπώντας οι λουόμενοι σε ελεύθερες πλαζ που δεν επισημαίνονται με πλωτούς σημαντήρες και σε απόσταση μικρότερη των (200) μέτρων από την ακτογραμμή στις περιοχές που δεν υπάρχουν λουόμενοι και με ταχύτητα μεγαλύτερη από (5) κόμβους. 4 / 112 Βραχύς συριγμός είναι αυτός που διαρκεί: 1 δευτερόλεπτο περίπου. 4-6 δευτερόλεπτα περίπου. 3 δευτερόλεπτα περίπου. 5 / 112 Προσωρινή στέρηση διπλώματος από παράβαση είναι: Από 15 ημέρες έως 3 μήνες. Από ένα μήνα έως 12 μήνες. Οριστική αφαίρεση διπλώματος. 6 / 112 Η γνώση του δελτίου καιρού που ισχύει στη περιοχή πλεύσης κρίνεται ως: Απαραίτητη για να αλλάξουμε πορεία πλεύσης. Απαραίτητη για να δείξουμε τις γνώσεις μας σε τυχόν επιβαίνοντες στο σκάφος μας. Απαραίτητη ώστε να ματαιώνεται το ταξίδι αν επικρατούν ή επικρατήσουν δυσμενείς καιρικές συνθήκες. 7 / 112 Ένα μηχανοκίνητο πλοία που ρυμουλκεί την νύχτα πρέπει να επιδεικνύει τους εξής φανούς: Δύο εφίστιους φανούς, τους πλευρικούς φανούς και το φανό κορώνης. Δύο φανούς περίβλεπτους και σε κατακόρυφη θέση, τους πλευρικούς φανούς και το τον φανό κορώνης. Δύο εφίστιους φανούς σε κατακόρυφη θέση κι εφόσον το έκταμα από την πρύμνη του ρυμουλκού μέχρι και την πρύμνη του ρυμουλκούμενου είναι πάνω από 200 μέτρα, τρεις εφίστιους φανούς, τους πλευρικούς φανούς, το φανό κορώνης και πάνω από το φανό κορώνης το φανό ρυμούλκησης. 8 / 112 Στα 5 μέτρα βάθος το έκταμα (μήκος) του σχοινιού της πρέπει να ‘ναι τουλάχιστον: 25 μέτρα. 40 μέτρα. 15 μέτρα. 9 / 112 Γεωγραφικές Συντεταγμένες ενός σημείου είναι: Το γεωγραφικό πλάτος φ. Το σημείο που έμεινε ακυβέρνητο το σκάφος μας. Το γεωγραφικό πλάτος φ και το γεωγραφικό μήκος λ. 10 / 112 Το καπνογόνο έχει χρώμα: Κίτρινο. Πράσινο. Πορτοκαλί. 11 / 112 Σε κάθε περίπτωση το πλοίο που υποχρεούται σύμφωνα με το Δ.Κ.Α.Σ. να απομακρύνεται από την πορεία άλλου πλοίου πρέπει: Να χειρίζει έγκαιρα και ουσιαστικά, ώστε να τηρείται μακριά από αυτό. Να χειρίζει αργά αργά και τηρείται κοντά σε αυτό. Να αναμένει τις προθέσεις του άλλου. 12 / 112 Κλίμακα πλάτους είναι: Η χαραγμένη στην πάνω και κάτω πλευρά του χάρτη κλίμακα. Η χαραγμένη στην αριστερή και δεξιά πλευρά του χάρτη κλίμακα. Κανένα από τα παραπάνω. 13 / 112 Ο όρος Πλοίο Ασχολούμενο με την Αλιεία σημαίνει: Κάθε πλοίο που ψαρεύει. Κάθε πλοίο που ψαρεύει με δίχτυα ορμιές, συρτή, γρύτττο ή άλλη αλιευτική συσκευή, η οποία περιορίζει την ικανότητα χειρισμών / ελιγμών του. Κάθε πλοίο που ψαρεύει επαγγελματικό ή ερασιτεχνικό. 14 / 112 Αν κατά τη διάρκεια της νύχτας παρουσιασθεί κάποιο πρόβλημα και το σκάφος περιέλθει σε κατάσταση ανάγκης ή κινδύνου, συνεγείρουμε τα παραπλέοντα πλοία ή τους ευρισκόμενους στη ξηρά: Χρησιμοποιώντας το καπνογόνο μας. Χρησιμοποιώντας τα βεγγαλικά. Ανάβοντας ένα κόκκινο φως. 15 / 112 Όταν πρόκειται να αττοπλεύσουμε από έναν όρμο ο χειριστής οφείλει: Να αποπλεύσει με μικρή ταχύτητα. Να αποπλεύσει με τα κουπιά. Να αποπλεύσει αφού πρώτα διαπιστώσει ότι (100) μέτρα εκατέρωθεν, δεν υπάρχουν κολυμβητές. 16 / 112 Το μπούκωμα της μηχανής (αργή κίνηση του σκάφους παρότι ο κινητήρας δουλεύει στο φουλ) οφείλεται: Σε προπέλα που είναι μπερδεμένη σε φύκια ή σχοινιά κλπ. Σε υπερχείλιση Σε κακές καιρικές συνθήκες. 17 / 112 Βάθος είναι: Η κατακόρυφη απόσταση από την επιφάνεια της θάλασσας έως το πυθμένα. Η κατακόρυφη απόσταση από την επιφάνεια της θάλασσας έως την τρόπιδα του σκάφους. Κανένα από τα παραπάνω. 18 / 112 Αν κατά τη διάρκεια της ημέρας παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα και το σκάφος περιέλθει σε κατάσταση ανάγκης ή κινδύνου, συνεγείρουμε τα παραπλέοντα πλοία ή τους ευρισκόμενους στη ξηρά: Χρησιμοποιώντας το καπνογόνο μας. Χρησιμοποιώντας τα βεγγαλικά. Ανάβοντας ένα κόκκινο φως. 19 / 112 Οποιοσδήποτε χειρισμός γίνεται για να αποφευχθεί μια σύγκρουση πρέπει ανάλογα με τις συνθήκες της περίπτωσης: Να είναι κατανοητός. Να είναι αρκετά μεγάλος. Να είναι σαφής, σταθερός, ξεκάθαρος και να γίνεται έγκαιρα και σύμφωνα με τους κανόνες της Ναυτικής Τέχνης. 20 / 112 Ένα ιστιοφόρο πλοίο πρέπει να επιδεικνύει τους εξής φανούς την νύχτα: Έναν εφίστιο φανό και τους πλευρικούς. Τους πλευρικούς φανούς. Πλευρικούς φανούς και το φανό κορώνης. 21 / 112 Ο Διεθνής Κανονισμός προς Αποφυγή Συγκρούσεων στην θάλασσα (Δ.Κ.Α.Σ.) ισχύει: Σε όλη την Ελλάδα. Σε όλα τα κράτη της υδρογείου. Τόσο στην ανοικτή θάλασσα όσο και στα ύδατα που συγκοινωνούν με αυτήν. 22 / 112 Σορόκος είναι άνεμος: Δυτικός. Βόρειος Δυτικός. Νότιος Ανατολικός. 23 / 112 Η χρήση φωτιστικών σημάτων κινδύνου και των καπνογόνων γίνεται: Από την προσήνεμη πλευρά. Από την υπήνεμη πλευρά. Από την πρύμνη του σκάφους. 24 / 112 Το ρεζερβουάρ του κινητήρα το γεμίζω με καύσιμα πλήρως; Ναι για να έχω επάρκεια καυσίμου. Όχι, πρέπει να αφεθεί λίγος χώρος για την διαστολή της βενζίνης από τη θερμότητα. Όχι για να μη γίνει υπερχείλιση στο καρμπυρατέρ. 25 / 112 Κάθε πλοίο που καταφθάνει ένα άλλο πλοίο οφείλει: Να ενημερώνει το καταφθανόμενο για τις προθέσεις του. Το καταφθανόμενο να αλλάζει πορεία σύμφωνα με τις προθέσεις του καταφθάνοντος. Τα καταφθάνον να απομακρύνεται από την πορεία του καταφθανόμενου. 26 / 112 Αυξομείωση στροφών της μηχανής κατά τη λειτουργία της (σκορτσαρίσματα) παρουσιάζεται συνήθως: Όταν υπάρχει ελλιπής τροφοδοσία βενζίνης. Όταν υπάρχουν κακές καιρικές συνθήκες. Όταν υπάρχει σπασμένο πτερύγιο. 27 / 112 Αν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού (πλου) ο καιρός αρχίσει ξαφνικά να επιδεινώνεται ο χειριστής οφείλει: Να κάνει αλλαγή/ές πορείας με τελικό σκοπό την όσον το δυνατό συντομότερη επιστροφή στο λιμένα ή άλλο ασφαλή όρμο. Να πλέει σιγά σιγά για να μην κοπανάει το σκάφος. Να πλέει με μεγάλη ταχύτητα αδιαφορώντας για τις καιρικές συνθήκες. 28 / 112 Πορτολάνα είναι: Ναυτικός χάρτης μεγάλης κλίμακας που απεικονίζει μια μεγάλη θαλάσσια περιοχή. Απόσπασμα ναυτικού χάρτη υπό μεγάλη κλιμακα που απεικονίζει με μεγάλες λεπτομέρειες, λιμένες αρμούς και λιμενίσκους. Απόσπασμα ναυτικού χάρτη υπό μικρή κλίμακα. 29 / 112 Ρυμουλκό πλοίο που ρυμουλκεί οφείλει κατά τη διάρκεια της ημέρας να φέρει: Ένα μαύρο ρόμβο σε κάθε περίπτωση. Ένα μαύρο ρόμβο σε περίβλεπτο σημείο, μόνο αν το μήκος του ρυμούλκιου υπερβαίνει τα 200 μέτρα. Ένα μαύρα ρόμβο σε περίβλεπτο σημεία μόνο αν το μήκος του ρυμούλκιου είναι κάτω από 200 μέτρα 30 / 112 Ένα μηχανοκίνητο πλοίο μήκους κάτω των 50 μέτρων όταν ταξιδεύει πρέπει να επιδεικνύει: Έναν εφίστιο φανό, τους πλευρικούς φανούς και την κορώνη. Ένα περίβλεπτο λευκό φανό τους πλευρικούς και το φανό κορώνης. Δύο εφίστιους φανούς, τους πλευρικούς φανούς και το φανό κορώνης. 31 / 112 Πέντε βραχείς συριγμοί σημαίνουν: Χειρίζω ανάποδα. Στρέφω δεξιά. Εκφράζω αμφιβολίες για τους χειρισμούς που κάνει άλλο πλοίο και περιμένω να εκδηλώσει τις προθέσεις του. 32 / 112 Η πρωταρχική αιτία του ανέμου είναι: Η διαφορά θερμοκρασίας του αέρα. Η διεύθυνση και η ένταση. Τα χαμηλά βαρομετρικά. 33 / 112 Οι ιδιοκτήτες ταχύπλοων σκαφών οφείλουν: Να επιτρέπουν την χρησιμοποίηση των σκαφών τους από άτομα που δεν έχουν άδεια χειριστή, αλλά επιβαίνουν και οι ίδιοι στο σκάφος. Να απαγορεύουν την χρησιμοποίηση των σκαφών τους από άτομα που έχουν μεν άδεια, αλλά βρίσκονται υπό την επήρεια οινοπνευματωδών ποτών. Να απαγορεύουν την χρησιμοποίηση των σκαφών τους από άλλους. 34 / 112 Πριν τον απόπλου βεβαιωνόμαστε: Ότι έχουμε την απαιτούμενη ποσότητα καυσίμου και επιπλέον καύσιμα. Ότι έχουμε καύσιμα μόνο για την απόσταση που πρόκειται να διανύσουμε. Ότι δεν έχουμε επιπλέον καύσιμα πάνω στο σκάφος για τον κίνδυνο πυρκαγιάς. 35 / 112 Ένα ακυβέρνητο πλοίο οφείλει να φέρει κατά τη διάρκεια της ημέρας: Τρεις μαύρες σφαίρες σε κατακόρυφη γραμμή και περίβλεπτη θέση. Δύο μαύρες σφαίρες σε κατακόρυφη γραμμή και περίβλεπτη θέση. Δύο κόκκινους φανούς ορατούς σ’ όλο τον ορίζοντα και σε κατακόρυφη γραμμή. 36 / 112 Κατά τη διάρκεια του πλου: Χειρίζουμε πολύ αργά ώστε να αποφευχθεί η ενδεχόμενη σύγκρουση. Χειρίζουμε σύμφωνα με το ένστικτο μας. Είμαστε σε διαρκή ετοιμότητα. 37 / 112 Ο Διεθνής Κανονισμός προς Αποφυγή Συγκρούσεων στη θάλασσα (Δ.Κ.Α.Σ.) έχει εφαρμογή: Σε όλα τα εμπορικά και επιβατηγά πλοία. Σε όλα τα Ναυταθλητικά πλοία και πολεμικά Σε όλα τα πλοία χωρίς εξαίρεση. 38 / 112 Ένα αλιευτικό πλοίο που αλιεύει με κυκλικά δίχτυα (γρι – γρι) και κινείται, πρέπει να επιδεικνύει τους εξής φανούς κατά τη νύχτα: Έναν κόκκινο φανό κι ένα λευκό περίβλεπτους και σε κατακόρυφη γραμμή. Ένα κόκκινο φανό κι ένα λευκό περίβλεπτους και σε κατακόρυφη γραμμή, πλευρικούς φανούς, φανό κορώνης. Έναν πράσινο φανό κι ένα λευκό περίβλεπτους και σε κατακόρυφη γραμμή. 39 / 112 Ένα ναυτικό μίλι στη θάλασσα ισούται: Με 1853 μ. Με 1852 μ. Με 1609 μ. 40 / 112 Το ναυτικό μίλι είναι μονάδα μέτρησης: Της απόστασης στη θάλασσα. Της ταχύτητας στη θάλασσα. Κανένα από τα Α και Β. 41 / 112 Όταν δύο πλοία μηχανοκίνητα συναντώνται με πορείες αντίθετες ή σχεδόν αντίθετες κατά τρόπο ώστε να υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης, υποχρεούται: Κάθε ένα πλοίο να στρίψει δεξιά ώστε να περάσει από την αριστερή πλευρά του άλλου. Κάθε ένα πλοίο να στρίψει αριστερά. Να κρατήσουν και τα δύο την πορεία τους. 42 / 112 Σε περίπτωση που ο χειριστής ταχύπλοου σκάφους γίνει υπαίτιος ατυχήματος εις βάρος ενός άλλου σκάφους ή προσώπου οφείλει: Να παραμείνει στο τόπο του ατυχήματος να προσφέρει κάθε δυνατή βοήθεια στους παθόντες και να αναφέρει το ατύχημα στην πλησιέστερη λιμενική αρχή. Να παραμείνει μόνο στο τόπο του ατυχήματος. Να αναφέρει το συμβάν στη λιμενική αρχή. 43 / 112 Αν το σκάφος μας περιέλθει σε κατάσταση κινδύνου από κάποιο πρόβλημα, τι κάνουμε: Αν είμαστε κοντά στην ακτή εγκαταλείπουμε το σκάφος και βγαίνουμε κολυμπώντας. Δεν κάνουμε καμία ενέργεια. Χρησιμοποιούμε τα σήματα κινδύνου καπνογόνα, βεγγαλικά, κλπ, προκειμένου να συνεγείρουμε τα παραπλέοντα, πλοία ή τους ευρισκόμενους στην ξηρά, ώστε να ειδοποιηθεί η λιμενική αρχή. 44 / 112 Ο όρος Ακυβέρνητο Πλοίο σημαίνει: Κάθε πλοίο που έχουν βλάβη οι μηχανές του. Κάθε πλοίο το οποίο δεν μπορεί (π.χ. λόγω βλάβης) να χειριστεί με συνέπεια να μην μπορεί να απομακρυνθεί από την πορεία άλλου πλοίου. Κάθε πλοίο που η φύση της εργασίας του δεν του επιτρέπει να κάνει εύκολους χειρισμούς. 45 / 112 Προσαραγμένο πλοίο που το μήκος του είναι πάνω από 50 μέτρα φέρει κατά τη νύχτα τους εξής φανούς: Δύο κόκκινους φανούς ορατούς σ’ όλο τον ορίζοντα και σε κατακόρυφη γραμμή. Δύο κόκκινους φανούς ορατούς σ’ όλο τον ορίζοντα και σε κατακόρυφη γραμμή, πλευρικούς φανούς, φανό κορώνης. Δύο κόκκινους φανούς ορατούς σ’ όλο τον ορίζοντα και σε κατακόρυφη γραμμή και δύο λευκούς φανούς ορατούς σ’ όλο τον ορίζοντα, έναν στη πλώρη κι έναν στη πρύμνη. 46 / 112 Ο όρος εν Πλω σημαίνει: Ότι ένα πλοίο δεν είναι αγκυροβολημένο, προσαραγμένο ή προσδεμένο σε ακτή. Ότι ένα πλοίο είναι αγκυροβολημένο ή προσδεμένο. Ότι ένα πλοίο δεν είναι ακυβέρνητο. 47 / 112 Ένα αγκυροβολημένο πλοίο οφείλει να φέρει κατά τη διάρκεια της ημέρας: Σε περίβλεπτο σημείο, μια μαύρη σφαίρα. Σε περίβλεπτο σημείο της πλώρης μια μαύρη σφαίρα. Σε περίβλεπτο σημείο της πλώρης έναν μαύρα ρόμβο. 48 / 112 Γαρμπής είναι άνεμος: Βόρειος Δυτικός. Νότιος Δυτικός. Νότιος Ανατολικός. 49 / 112 Ένας βραχύς συριγμός σημαίνει: Στρέφω δεξιά. Στρέφω αριστερά. Χειρίζω ανάποδα. 50 / 112 Όταν πρόκειται για μηχανή που δεν χρησιμοποιείται έστω και για λίγο χρόνο: Αφήνουμε τα καύσιμα όπως είναι στο καρμπυρατέρ του κινητήρα. Αποσυνδέουμε την παροχή καυσίμου και αφήνουμε τη μηχανή να δουλέψει στο ρελαντί, μέχρι εξάντλησης του καυσίμου. Δεν κάνουμε καμιά ενέργεια. 51 / 112 Αυτός που χειρίζεται ένα ταχύπλοο σκάφος οφείλει να γνωρίζει: Μόνο τις διατάξεις του (Δ.Κ.Α.Σ.) που εφαρμόζονται στη χώρα του. Μόνο τους ειδικούς κανονισμούς που εφαρμόζονται σ’ όλα τα κράτη. Τις διατάξεις του Δ.Κ.Α.Σ. και να τους εφαρμόζει, καθώς και τους ειδικούς κανονισμούς που ισχύουν στη χώρα μας για την κίνηση των ταχύπλοων σκαφών. που εφαρμόζονται σ’ όλα τα κράτη. 52 / 112 Μια εξωλέμβια μηχανή πρέπει να περάσει από πρώτο έλεγχο (service): Μετά τις πρώτες 20 ώρες ή μετά από χρήση (5) μηνών. Μετά τις πρώτες 20 ώρες ή μετά από χρήση (6) μηνών. Μετά τις πρώτες 20 ώρες ή μετά από χρήση (3) μηνών. 53 / 112 Σε περίπτωση αμφιβολίας ο κίνδυνος σύγκρουσης θα θεωρείται: Ίσως είναι σίγουρος. Υπάρχει. Δεν υπάρχει. 54 / 112 Όταν οδηγούμε το σκάφος μας πίσω από σκάφη που έλκουν σκιέρς Διατηρούμε απόσπαση ασφαλείας τόσο από τους σκιέρς όσο κι από τα σκάφη που προπορεύονται. Πλέουμε πίσω από τους σκιέρς και πάνω στα απόνερα τους. Πλέουμε δίπλα στους σκιέρς. 55 / 112 Τρεις βραχείς συριγμοί σημαίνουν: Στρέφω δεξιά. Στρέφω αριστερά. Χειρίζω ανάποδα. 56 / 112 Ο όρος Ιστιοφόρο πλοίο σημαίνει: Κάθε πλοίο που πλέει στη θάλασσα. Κάθε πλοίο που προωθείται με τα πανιά αλλά στις μανούβρες χρησιμοποιεί και τις μηχανές του. Κάθε πλοίο που κινείται με ιστία (πανιά). 57 / 112 Οποιαδήποτε μεταβολή πορείας ή αλλαγή ταχύτητας επιχειρείται για να αποφευχθεί μια σύγκρουση πρέπει να είναι: Με μεγάλη ταχύτητα ώστε να γίνεται αντιληπτή από το άλλο πλοίο. Με μικρή ταχύτητα, ώστε το άλλο πλοίο να προλάβει να αλλάξει πορεία. Αρκετά μεγάλη ώστε να γίνεται αμέσως αντιληπτή από το άλλο πλοίο. 58 / 112 Αυτοί που χειρίζονται ταχύπλοα σκάφη οφείλουν: Να απαγορεύουν την επιβίβαση ατόμων που δεν γνωρίζουν κολύμβηση ή ατόμων που βρίσκονται υπό την επήρεια οινοπνευματωδών ποτών. Να επιτρέπουν την επιβίβαση ατόμων που δεν γνωρίζουν κολύμβηση αλλά φορούν ατομικά σωσίβια. Να επιτρέπουν την επιβίβαση ατόμων που βρίσκονται υπό την επήρεια οινοπνευματωδών ποτών εφόσον είναι προσδεμένοι στις θέσεις τους. 59 / 112 Το ψαροντουφεκο στη περιοχή του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά απαγορεύεται: Έξω από το λιμάνι του Πειραιά. Στις πλαζ του Πειραιά. Από την Πειραϊκή Χερσόνησο κι έως το 42 χιλ. Πειραιά Σουνίου. 60 / 112 Η εκτόξευση /πυροδότηση των φωτιστικών σημάτων κινδύνου γινετε: Μετά από ώριμη σκέψη και σωστή εκτίμηση της κατάστασης του κινδύνου. Για να δείξουμε ότι υπάρχει κάποιο χαρμόσυνο γεγονός. Για να δείξουμε σε φιλικό σκάφος ότι η περιοχή έχει πολλά ψάρια. 61 / 112 Η κυκλοφορία ταχυπλόων σκαφών εξαιρέσει θαλάσσια μοτοποδήλατα HOVERCRAFT απαγορεύεται: Σε απόσταση μικρότερη των (200) μέτρων από το εξωτερικό μέρος των πλωτών σημαντήρων σε οργανωμένες πλαζ, (300) μέτρα από το σύνηθες σημείο που φτάνουν κολυμπώντας οι λουόμενοι σε ελεύθερες πλαζ που δεν επισημαίνονται με πλωτούς σημαντήρες και σε απόσταση μικρότερη των (500) μέτρων από την ακτογραμμή στις περιοχές που δεν υπάρχουν λουόμενοι και με ταχύτητα μεγαλύτερη από (5) κόμβους. Σε απόσταση μικρότερη των (100) μέτρων από τις ακτές. Σε απόσταση μικρότερη των (100) μέτρων από το εξωτερικό μέρος των πλωτών σημαντήρων σε οργανωμένες πλαζ, (200) μέτρα από το σύνηθες σημείο που φτάνουν κολυμπώντας οι λουόμενοι σε ελεύθερες πλαζ, που δεν επισημαίνονται με πλωτούς σημαντήρες και σε απόσταση μικρότερη των (200) μέτρων από την ακτογραμμή στις περιοχές που δεν υπάρχουν λουόμενοι και με ταχύτητα μεγαλύτερη από (5) κόμβους. 62 / 112 Οι φάροι ή φανοί ή φανάρια χρησιμεύουν: Για την αναγνώριση των λιμένων από τα πλοία. Για την σήμανση των υφάλων, αβαθών κλπ. Για να προσανατολίζουν και να καθοδηγούν με ασφάλεια τους ναυτιλλόμενους κατά την διάρκεια της νύχτας. 63 / 112 Γεωγραφικό στίγμα είναι: Ο προσδιορισμός της πορείας ενός πλοίου για το σημείο προορισμού. Το σημείο πάνω στα ναυτικό χάρτη που βρίσκεται το σκάφος σε δεδομένη χρονική στιγμή και προσδιορίζεται από την τομή του παράλληλου του πλάτους και του μεσημβρινού του μήκους που διέρχονται από το σημείο αυτό. Η απόσταση που βρίσκεται το σκάφος από το λιμένα αναχώρησης. 64 / 112 Στα 5 Μποφόρ πιθανό ύψος κύματος είναι: 1,25-2. 1,25-2,5. 2,5-4. 65 / 112 Ένα ακυβέρνητο πλοίο οφείλει να επιδεικνύει κατά τη νύχτα: Δύο κόκκινους φανούς ορατούς σ’ όλο τον ορίζοντα και σε κατακόρυφη γραμμή κι έναν εφιστιο. Δύο κόκκινους φανούς ορατούς σ’ όλο τον ορίζοντα και σε κατακόρυφη γραμμή, κι εφόσον παρασύρεται από κυματισμό και τους πλευρικούς. Δύο κόκκινους φανούς ορατούς σ’ όλο τον ορίζοντα και σε κατακόρυφη γραμμή κι εφόσον παρασύρεται από κυματισμό τους πλευρικούς φανούς και τον φανό κορώνης. 66 / 112 Οι ιδιοκτήτες ταχύπλοων σκαφών οφείλουν: Να φροντίζουν για την επιθεώρηση των σκαφών τους σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Να φροντίζουν μόνο για την εξωτερική εμφάνιση των σκαφών τους. Να φροντίζουν τα σκάφη τους μόνο όταν αυτοί νομίσουν ότι επιβάλλεται. 67 / 112 Οι φανοί των πλοίων πρέπει να ανάβουν: Σε κάθε περίπτωση. Από τη δύση μέχρι την ανατολή του ήλιου, καθώς και στις περιπτώσεις περιορισμένης ορατότητας κατά τη διάρκεια της ημέρας. Μόνο κατά τη νύχτα. 68 / 112 Ο Ναυτικός διαβήτης (κουμπάσος) είναι: Όργανο με το οποίο χαράσσονται πορείες πάνω στο ναυτικό χάρτη. Όργανο μέτρησης της απόστασης πάνω στο ναυτικό χάρτη. Όργανο μέτρησης της ταχύτητας του σκάφους. 69 / 112 Ο Γρέγος είναι άνεμος: Νότιος Δυτικός. Βόρειος Δυτικός. Βόρειος Ανατολικός. 70 / 112 Στους δίχρονους εξωλέμβιους κινητήρες πρέπει: Να φροντίζουμε η αναλογία λαδιού βενζίνης να είναι η προβλεπόμενη από τον κατασκευαστή. Να βάζουμε τόσο λάδι όσο χρειάζεται για να μη μπουκώνει ο κινητήρας. Να βάζουμε περισσότερο λάδι από το κανονικό για να δουλεύουν καλύτερα οι κύλινδροι. 71 / 112 Η κλίμακα 6 Μποφόρ είναι: Πολύ ταραγμένη. Πολύ κυματώδης. Κυματώδης. 72 / 112 Ένα μηχανοκίνητο πλοίο μήκους άνω των 50 μέτρων όταν ταξιδεύει πρέπει να επιδεικνύει: Έναν εφίστιο φανό και τους πλευρικούς. Δύο εφίστιους φανούς, τους πλευρικούς φανούς και το φανό κορώνης. Δύο περίβλεπτους λευκούς φανούς, τους πλευρικούς φανούς και το φανό κορώνης. 73 / 112 Φανός ρυμούλκησης είναι: Κίτρινο φανάρι 225° μοιρών, χρησιμοποιείται όταν γίνονται ρυμουλκήσεις και τοποθετείται πάνω από το φανό κορώνης του ρυμουλκού. Κίτρινα φανάρι 135° μοιρών, χρησιμοποιείται όταν γίνονται ρυμουλκήσεις και τοποθετείται πάνω από το φανό κορώνης του ρυμουλκούμενου. Κίτρινο φανάρι με τα ίδια χαρακτηριστικά του φανού κορώνης, χρησιμοποιείται όταν γίνονται ρυμουλκήσεις και τοποθετείται πάνω από το φανό κορώνης του ρυμουλκού. 74 / 112 Για την ασφαλή επιβίβαση σε μικρά σκάφη: Πατάμε όσο πιο κοντά στο μέσον του σκάφους, κρατιόμαστε από κάπου και μπαίνουμε. Πηδάμε μέσα στο σκάφος. Βάζουμε το ένα πόδι στο σκάφος και το άλλο στο μώλο. 75 / 112 Ένα μηχανοκίνητο σκάφος μικρό κάτω των 7 μέτρων και που η ταχύτητα του δεν υπερβαίνει τους 7 κόμβους, πρέπει να επιδεικνύει κατά την νύχτα: Τους πλευρικούς φανούς. Ένα λευκό περίβλεπτο φανό και αν είναι πρακτικά δυνατόν και τους πλευρικούς. Έναν εφίστιο φανό και τους πλευρικούς. 76 / 112 Ένα αλιευτικά πλοίο που αλιεύει με γρίπο (ή χωρίς) οφείλει να επιδεικνύει κατά την ημέρα: Κώνους με τις κορυφές ενωμένες μαύρους σε περίβλεπτο σημείο. Δύο μαύρες σφαίρες σε κατακόρυφη γραμμή περίβλεπτες. Ένα μαύρο κώνο σε περίβλεπτη θέση. 77 / 112 Κλίμακα μήκους είναι: Η χαραγμένη στην πάνω ή κάτω πλευρά του χάρτη κλίμακα. Η χαραγμένη στη δεξιά και αριστερή πλευρά του χάρτη κλίμακα. Κανένα από τα παραπάνω. 78 / 112 Κατά τον κατάπλουν σε θέση ελλιμενισμού α χειριστής οφείλει: Πλέουμε ήρεμα και με μεγάλη προσοχή. Να πλέει με πολύ μικρή ταχύτητα. Είμαστε έτοιμοι να χειριστούμε καταλλήλως, πλέοντας ήρεμα και με μεγάλη προσοχή. 79 / 112 Τραμουντάνα είναι ο άνεμος: Ανατολικός. Δυτικός. Βόρειος. 80 / 112 Ο όρος προσαραγμένο πλοίο σημαίνει: Ότι ένα πλοίο από λάθος χειρισμούς ή άλλη αιτία έχει προσαράξει σε αβαθή νερά. Ότι ένα πλοίο έχει βλάβη στις μηχανές του. Ότι ένα πλοίο έχει προσδέσει στην ακτή. 81 / 112 Φανός κορώνης είναι: Λευκό φανάρι στη πρύμνη του πλοίου και φωτίζει τόξο ορίζοντα 135° μοιρών τοποθετούμενα. κατά τέτοιο τρόπο ώστε να φωτίζει 67,5° μοίρες δεξιά και αριστερά της πρύμνης. Λευκός περίβλεπτος φανός στη πρύμνη του πλοίου. Λευκός φανός 135° μοιρών τοποθετούμενος κατά τέτοιο τρόπο ώστε να φωτίζει 67,5° μοίρες στον ιστό του πλοίου. 82 / 112 Αν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού (πλου) ο καιρός επιδεινωθεί ο χειριστής οφείλει: Εφόσον απαιτείται ελαττώνει ταχύτητα έτσι ώστε το σκάφος να πλέει ασφαλώς και να μην μπαίνουν νερά σε αυτό. Συνεχίζει το ταξίδι του. Αυξάνει στο μέγιστο την ταχύτητα για το πλησιέστερο όρμο. 83 / 112 Κάθε αγκυροβολημένο πλοίο οφείλει να επιδεικνύει κατά την νύχτα: Ένα λευκό περίβλεπτο φανό σε κάθε περίπτωση. Δύο εφιστίους φανούς έναν στη πλώρη κι έναν στη πρύμνη όταν το μήκος του είναι πάνω από 50 μέτρα. Έναν λευκό περίβλεπτο φανό στη πλώρη κι αν το μήκος του είναι πάνω από 50 μέτρα και δεύτερο λευκό περίβλεπτο στη πρύμνη. 84 / 112 Σε 12 μέτρα βάθος το έκταμα (μήκος) του σχοινιού της άγκυρας πρέπει να είναι τουλάχιστον: 36 μέτρα. 24 μέτρα. 48 μέτρα. 85 / 112 Όταν βρισκόμαστε με το σκάφος μας σε θαλάσσιο δίαυλο ή διάδρομο: Αγκυροβολούμε στο χώρο που μας εξυπηρετεί, προσέχοντας τα διερχόμενα πλοία Δεν αγκυροβολούμε αλλά είμαστε σταθμευμένοι προσέχοντας γι’ άλλα πλοία. Δεν αγκυροβολούμε και δεν παρεμποδίζουμε την κυκλοφορία άλλων σκαφών εντός διαύλου, ή θαλάσσιου διαδρόμου. 86 / 112 Η κλίμακα 5 Μποφόρ είναι: Ταραγμένη. Πολύ ταραγμένη. Κυματώδης. 87 / 112 Πλευρικοί φανοί είναι: Ένα πράσινο φανάρι στη δεξιά πλευρά κι ένα κόκκινο στην αριστερή πλευρά του πλοίου καθένα από τα οποία φωτίζει τόξο του ορίζοντα 122,5° μοιρών. Ένα πράσινο φανάρι στη δεξιά πλευρά κι ένα κόκκινο στην αριστερή πλευρά του πλοίου καθένα από τα οποία φωτίζει τόξο του ορίζοντα 112,5° μοιρών. Ένα πράσινο φανάρι στη δεξιά πλευρά κι ένα κόκκινο στην αριστερή πλευρά του πλοίου καθένα από τα οποία φωτίζει τόξο 180° μοιρών. 88 / 112 Που μετριέται η απόσταση: Μόνο στην κλίμακα πλάτους. Μόνο στην κλίμακα μήκους. Και στη κλίμακα πλάτους και μήκους. 89 / 112 Ένα προσαραγμένο πλοίο οφείλει να φέρει κατά τη διάρκεια της ημέρας: Τρεις μαύρες σφαίρες σε περίβλεπτη θέση και σε κατακόρυφη γραμμή. Τρεις μαύρους ρόμβους σε περίβλεπτη θέση και σε κατακόρυφη γραμμή. Δύο μαύρες σφαίρες σε περίβλεπτη θέση και σε κατακόρυφη γραμμή. 90 / 112 Κάθε ιστιοφόρο πλοίο θα απομακρύνεται από την πορεία: Ακυβέρνητου πλοίου, πλοίου περιορισμένου ικανότητας χειρισμών, πλοίου ασχολούμενου με την αλιεία. Ακυβέρνητου πλοίου. Πλοίου ασχολούμενου με την αλιεία, ακυβέρνητου πλοίου. 91 / 112 Ο εφίστιος φανός είναι: Λευκό φανάρι πάνω στον ιστό (άλμπουρο) του πλοίου που φωτίζει 135° μοιρών. Λευκό φανάρι πάνω στον ιστό (άλμπουρο) του πλοίου και φωτίζει τόξο του ορίζοντα 225° μοιρών, τοποθετούμενο έτσι ώστε να καλύπτει τομέα 112,5° μοιρών δεξιά και αριστερά της διαμήκους κεντρικής γραμμής, (πλώρης – πρύμνης) του πλοίου. Λευκό φανάρι πάνω στον ιστό (άλμπουρο) του πλοίου που φωτίζει 360° μοίρες, ώστε να καλύπτει 180" μοίρες δεξιά και αριστερά της πλώρης. 92 / 112 Όταν ο φάρος εκπέμπει κόκκινο φως: Η περιοχή χαρακτηρίζεται ως επικίνδυνη. Η περιοχή χαρακτηρίζεται ως ακίνδυνη. Η περιοχή έχει ρεύματα. 93 / 112 Όταν πλέουμε με το σκάφος μας εντός διαύλου ή στην είσοδο του λιμένα: Η πορεία μας είναι στο μέσον και αν υπάρχει κίνδυνος πάμε δεξιά. Η πορεία μας είναι στην αριστερή πλευρά. Κρατάμε πορεία στην δεξιά πλευρά. 94 / 112 Πλοίο το οποίο υποχρεούται να διασχίσει λωρίδα θαλάσσιας κυκλοφορίας; Θα την διασχίσει προσεκτικά και κατά ορθή γωνία ως προς την κατεύθυνση της κυκλοφοριακής ροής. Θα την διασχίσει προσεκτικά χωρίς να υπολογίζει την γωνία πλεύσης. Θα την διασχίσει με μεγάλη ταχύτητα εκπέμποντας συριγμούς. 95 / 112 Στην είσοδο του λιμένα, ο πράσινος φανός τοποθετείται: Στο δεξιό άκρο του στομίου (εισόδου) σε σχέση με το εισερχόμενο στο λιμένα σκάφος. Στο δεξιό άκρο του στομίου (εισόδου) σε σχέση με το εξερχόμενο σκάφος. Στη μέση εισόδου λιμένα. 96 / 112 Εφόσον στο σκάφος έχετε VHF ή ραδιοτηλέφωνο και έχετε επέλθει σε κατάσταση ανάγκης ή κινδύνου: Αναφέρετε αμέσως στην πλησιέστερη λιμενική αρχή ή στο ΕΛΛΑΣ ΡΑΔΙΟ (στο κανάλι 16) την ζημιά του σκάφους και τι προτίθεστε να κάνετε. Αναφέρετε αμέσως στην πλησιέστερη λιμενική αρχή ή στο ΕΛΛΑΣ ΡΑΔΙΟ (στο κανάλι 16) την κατάσταση του σκάφους, το είδος του κινδύνου, τη θέση σας και τις προθέσεις σας. Αναφέρετε αμέσως στην πλησιέστερη λιμενική αρχή στο ΕΛΛΑΣ ΡΑΔΙΟ (στο κανάλι 12) την ζημιά του σκάφους, το είδος του κινδύνου, τη θέση σας και τι πρόθεση έχετε. 97 / 112 Ο αναλαμπών φανός χρησιμοποιείται: Από τα ταχύπλοα επιβατηγά πλοία. Από όλα τα ταχύπλοα πλοία χωρίς εξαίρεση. Από τα επιβατηγά ταχύπλοα και τα ρυμουλκά πλοία. 98 / 112 Όταν δύο πλοία μηχανοκίνητα διασταυρώνουν τις πορείες τους και υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης οφείλουν: Το πλοίο που βλέπει το άλλο προς τη δεξιά του πλευρά να απομακρύνεται από τη πορεία του άλλου και να αποφεύγει να περνά από την πλώρη του. Το πλοίο που βλέπει το άλλο προς την αριστερή του πλευρά να απομακρύνεται από την πορεία του άλλου. Και τα δύο να κάνουν δεξιά. 99 / 112 Κατά την μεθόρμιση ενός σκάφους από μια ράμπα, γλίστρα, που βρίσκεται κοντά σε πλαζ: Θα απομακρυνθώ με μικρή ταχύτητα. Θα απομακρυνθώ μόνο με τα κουπιά. 50 μέτρα εκατέρωθεν να μην υπάρχει κολυμβητής. 100 / 112 Μακρός συριγμός είναι αυτός που διαρκεί: 3 δευτερόλεπτα περίπου. 4 δευτερόλεπτα περίπου. 4-6 δευτερόλεπτα περίπου. 101 / 112 Η πλωτή άγκυρα συνιστάται: Στα μεγάλα βάθη. Στα μικρά βάθη. Αν χάσουμε την κανονική. 102 / 112 Που δεν συνιστάται αγκυροβολούμε; Σε αμμώδη βυθό. Σε βραχώδη βυθό. Σε λασπώδη βυθό. 103 / 112 Βύθισμα είναι: Η κατακόρυφη απόσταση από την επιφάνεια της θάλασσας έως το πυθμένα. Η κατακόρυφη απόσταση από την επιφάνεια της θάλασσας μέχρι την τρόπιδα του σκάφους. Τα έξαλα του σκάφους. 104 / 112 Αν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού (πλου) ο καιρός αρχίσει σιγά σιγά ή ξαφνικά να επιδεινώνεται, εκτός των άλλων ενεργειών ο χειριστής οφείλει: Να ζητήσει από τους επιβαίνοντες να φορέσουν τα ατομικά τους σωσίβια. Τρέχει με μεγάλη ταχύτητα για να προλάβει τον καιρό. Αδιαφορεί εφόσον έχει αβύθιστο σκάφος. 105 / 112 Ρυμουλκούμενο πλοίο πρέπει να επιδεικνύει κατά την νύχτα: Έναν εφίστιο φανό και τους πλευρικούς. Έναν εφίστιο φανό, τους πλευρικούς φανούς και το φανό κορώνης. Τους πλευρικούς φανούς και το φανό κορώνης. 106 / 112 Κάθε πλοίο ανά πάσα στιγμή θα πρέπει: Να τηρεί οπτική επιτήρηση του θαλάσσιου χώρου που πλέει. Να τηρεί οπτική και ακουστική του περιβάλλοντος χώρου για να είναι σε θέση σε περίπτωση απειλούμενου κινδύνου να εκτιμήσει πλήρως την κατάσταση και τον κίνδυνο σύγκρουσης. Να τηρεί μόνο ακουστική επιτήρηση της θαλάσσιας περιοχής που κινείται. 107 / 112 Υπήνεμη πλευρά (Σταβέντο) είναι: Η πλευρά του σκάφους που βρίσκεται προς τη κατεύθυνση που φυσά ο άνεμος. Η πλευρά του σκάφους που βρίσκεται αντίθετα από την κατεύθυνση που φυσά ο άνεμος. Η πλευρά του σκάφους αντίθετα από τη κατεύθυνση που φυσά ο άνεμος και στην πλώρη. 108 / 112 Το σήμα κινδύνου που εκπέμπεται από το ραδιοτηλέφωνο ή το VHF αποτελείται από: Την ομάδα SOS. Από το ΝG. Από την λέξη ΜΑΥ DAY. 109 / 112 Ο όρος Αγκυροβολημένο Πλοίο σημαίνει: Ότι ένα πλοίο έχει προσδέσει στην ακτή. Ότι ένα πλοίο έχει ποντίσει (φουντάρει) στο βυθό την άγκυρα ή τις άγκυρες του και παραμένει ακίνητο. Ότι ένα πλοίο έχει προσαράξει. 110 / 112 Κόμβος είναι μονάδα μέτρησης: Της απόστασης στη θάλασσα. Της ταχύτητας στη θάλασσα και αντιστοιχεί σε ένα διανυόμενο μίλι ανά ώρα. Της ταχύτητας και της απόστασης στη θάλασσα. 111 / 112 Περίβλεπτος φανός είναι: Λευκός φανός 180° μοιρών. Κόκκινος φανός 360° μοιρών. Φανός ορατός από όλα τα σημεία του ορίζοντα (φωτίζει δηλ. το τόξο 360° μοιρών). Το χρώμα του εξαρτάται από την κατάσταση του πλοίου που θέλει να επισημάνει. 112 / 112 Ο Διεθνής Κανονισμός προς Αποφυγή Συγκρούσεων στην θάλασσα (Δ.Κ.Α.Σ.) ισχύει: Στις θάλασσες, όλων των κρατών. Σε όλες τις θάλασσες και τα λιμάνια της Ελλάδας. Σε όλα τα πλάτη και τα μήκη της υδρογείου. Your score is The average score is 40% Επανεκκινήστε το quiz Στείλετε τα σχόλιά σας