Χειριστής Ταχυπλόου Σκάφους Posted on September 1, 2023September 1, 2023 by Dolphins Admin Report a question What’s wrong with this question?You cannot submit an empty report. Please add some details. 0% Χειριστής Ταχυπλόου Σκάφους 1 / 20Υπήνεμη πλευρά (Σταβέντο) είναι: Η πλευρά του σκάφους που βρίσκεται προς τη κατεύθυνση που φυσά ο άνεμος. Η πλευρά του σκάφους που βρίσκεται αντίθετα από την κατεύθυνση που φυσά ο άνεμος. Η πλευρά του σκάφους αντίθετα από τη κατεύθυνση που φυσά ο άνεμος και στην πλώρη. 2 / 20Ο εφίστιος φανός είναι: Λευκό φανάρι πάνω στον ιστό (άλμπουρο) του πλοίου που φωτίζει 135° μοιρών. Λευκό φανάρι πάνω στον ιστό (άλμπουρο) του πλοίου και φωτίζει τόξο του ορίζοντα 225° μοιρών, τοποθετούμενο έτσι ώστε να καλύπτει τομέα 112,5° μοιρών δεξιά και αριστερά της διαμήκους κεντρικής γραμμής, (πλώρης – πρύμνης) του πλοίου. Λευκό φανάρι πάνω στον ιστό (άλμπουρο) του πλοίου που φωτίζει 360° μοίρες, ώστε να καλύπτει 180" μοίρες δεξιά και αριστερά της πλώρης. 3 / 20Το ρεζερβουάρ του κινητήρα το γεμίζω με καύσιμα πλήρως; Ναι για να έχω επάρκεια καυσίμου. Όχι, πρέπει να αφεθεί λίγος χώρος για την διαστολή της βενζίνης από τη θερμότητα. Όχι για να μη γίνει υπερχείλιση στο καρμπυρατέρ. 4 / 20Ένα ιστιοφόρο πλοίο πρέπει να επιδεικνύει τους εξής φανούς την νύχτα: Έναν εφίστιο φανό και τους πλευρικούς. Τους πλευρικούς φανούς. Πλευρικούς φανούς και το φανό κορώνης. 5 / 20Το σήμα κινδύνου που εκπέμπεται από το ραδιοτηλέφωνο ή το VHF αποτελείται από: Την ομάδα SOS. Από το ΝG. Από την λέξη ΜΑΥ DAY. 6 / 20Οποιαδήποτε μεταβολή πορείας ή αλλαγή ταχύτητας επιχειρείται για να αποφευχθεί μια σύγκρουση πρέπει να είναι: Με μεγάλη ταχύτητα ώστε να γίνεται αντιληπτή από το άλλο πλοίο. Με μικρή ταχύτητα, ώστε το άλλο πλοίο να προλάβει να αλλάξει πορεία. Αρκετά μεγάλη ώστε να γίνεται αμέσως αντιληπτή από το άλλο πλοίο. 7 / 20Αν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού (πλου) ο καιρός επιδεινωθεί ο χειριστής οφείλει: Εφόσον απαιτείται ελαττώνει ταχύτητα έτσι ώστε το σκάφος να πλέει ασφαλώς και να μην μπαίνουν νερά σε αυτό. Συνεχίζει το ταξίδι του. Αυξάνει στο μέγιστο την ταχύτητα για το πλησιέστερο όρμο. 8 / 20Οι ιδιοκτήτες ταχύπλοων σκαφών οφείλουν: Να επιτρέπουν την χρησιμοποίηση των σκαφών τους από άτομα που δεν έχουν άδεια χειριστή, αλλά επιβαίνουν και οι ίδιοι στο σκάφος. Να απαγορεύουν την χρησιμοποίηση των σκαφών τους από άτομα που έχουν μεν άδεια, αλλά βρίσκονται υπό την επήρεια οινοπνευματωδών ποτών. Να απαγορεύουν την χρησιμοποίηση των σκαφών τους από άλλους. 9 / 20Σορόκος είναι άνεμος: Δυτικός. Βόρειος Δυτικός. Νότιος Ανατολικός. 10 / 20Ο όρος Ακυβέρνητο Πλοίο σημαίνει: Κάθε πλοίο που έχουν βλάβη οι μηχανές του. Κάθε πλοίο το οποίο δεν μπορεί (π.χ. λόγω βλάβης) να χειριστεί με συνέπεια να μην μπορεί να απομακρυνθεί από την πορεία άλλου πλοίου. Κάθε πλοίο που η φύση της εργασίας του δεν του επιτρέπει να κάνει εύκολους χειρισμούς. 11 / 20Ένα αλιευτικά πλοίο που αλιεύει με γρίπο (ή χωρίς) οφείλει να επιδεικνύει κατά την ημέρα: Κώνους με τις κορυφές ενωμένες μαύρους σε περίβλεπτο σημείο. Δύο μαύρες σφαίρες σε κατακόρυφη γραμμή περίβλεπτες. Ένα μαύρο κώνο σε περίβλεπτη θέση. 12 / 20Μακρός συριγμός είναι αυτός που διαρκεί: 3 δευτερόλεπτα περίπου. 4 δευτερόλεπτα περίπου. 4-6 δευτερόλεπτα περίπου. 13 / 20Αν κατά τη διάρκεια της ημέρας παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα και το σκάφος περιέλθει σε κατάσταση ανάγκης ή κινδύνου, συνεγείρουμε τα παραπλέοντα πλοία ή τους ευρισκόμενους στη ξηρά: Χρησιμοποιώντας το καπνογόνο μας. Χρησιμοποιώντας τα βεγγαλικά. Ανάβοντας ένα κόκκινο φως. 14 / 20Ένα μηχανοκίνητο πλοίο μήκους άνω των 50 μέτρων όταν ταξιδεύει πρέπει να επιδεικνύει: Έναν εφίστιο φανό και τους πλευρικούς. Δύο εφίστιους φανούς, τους πλευρικούς φανούς και το φανό κορώνης. Δύο περίβλεπτους λευκούς φανούς, τους πλευρικούς φανούς και το φανό κορώνης. 15 / 20Ένα αγκυροβολημένο πλοίο οφείλει να φέρει κατά τη διάρκεια της ημέρας: Σε περίβλεπτο σημείο, μια μαύρη σφαίρα. Σε περίβλεπτο σημείο της πλώρης μια μαύρη σφαίρα. Σε περίβλεπτο σημείο της πλώρης έναν μαύρα ρόμβο. 16 / 20Που μετριέται η απόσταση: Μόνο στην κλίμακα πλάτους. Μόνο στην κλίμακα μήκους. Και στη κλίμακα πλάτους και μήκους. 17 / 20Φανός ρυμούλκησης είναι: Κίτρινο φανάρι 225° μοιρών, χρησιμοποιείται όταν γίνονται ρυμουλκήσεις και τοποθετείται πάνω από το φανό κορώνης του ρυμουλκού. Κίτρινα φανάρι 135° μοιρών, χρησιμοποιείται όταν γίνονται ρυμουλκήσεις και τοποθετείται πάνω από το φανό κορώνης του ρυμουλκούμενου. Κίτρινο φανάρι με τα ίδια χαρακτηριστικά του φανού κορώνης, χρησιμοποιείται όταν γίνονται ρυμουλκήσεις και τοποθετείται πάνω από το φανό κορώνης του ρυμουλκού. 18 / 20Οποιοσδήποτε χειρισμός γίνεται για να αποφευχθεί μια σύγκρουση πρέπει ανάλογα με τις συνθήκες της περίπτωσης: Να είναι κατανοητός. Να είναι αρκετά μεγάλος. Να είναι σαφής, σταθερός, ξεκάθαρος και να γίνεται έγκαιρα και σύμφωνα με τους κανόνες της Ναυτικής Τέχνης. 19 / 20Ο Ναυτικός διαβήτης (κουμπάσος) είναι: Όργανο με το οποίο χαράσσονται πορείες πάνω στο ναυτικό χάρτη. Όργανο μέτρησης της απόστασης πάνω στο ναυτικό χάρτη. Όργανο μέτρησης της ταχύτητας του σκάφους. 20 / 20Ο όρος εν Πλω σημαίνει: Ότι ένα πλοίο δεν είναι αγκυροβολημένο, προσαραγμένο ή προσδεμένο σε ακτή. Ότι ένα πλοίο είναι αγκυροβολημένο ή προσδεμένο. Ότι ένα πλοίο δεν είναι ακυβέρνητο. Επεξεργαζόμαστε τα δεδομένα… Παρακαλώ περιμένετε για το αποτέλεσμα…Your score isThe average score is 82% Επανεκκινήστε το quiz Στείλετε τα σχόλιά σας